Niet goed? Geld terug!
Bij alle bestellingen bij de Boeddhashop geldt een bedenktijd / zichttermijn van 14 dagen. Gedurende deze termijn mag je de producten bekijken en beoordelen of de producten aan je verwachtingen voldoen.
Als je niet geheel tevreden bent over een product mag je het binnen deze termijn naar ons terugsturen.
Zodra wij de producten hebben ontvangen storten we zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding van de retourzending, het volledige aankoopbedrag terug. De kosten voor het terugsturen van het product worden niet door ons vergoed.
De voorwaarden voor deze 14 dagen "Niet goed? Geld terug"-garantie zijn als volgt:
- Het product moet compleet en, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking worden teruggestuurd;
- De factuur of ander gevegen waaruit blijkt van wie de retourzending afkomstig is moet worden meegestuurd zodat we de retourzending kunnen verwerken;
- De zichttermijn geldt niet voor maatwerk producten of bedrijven;
- Voordat een product wordt teruggestuurd is het fijn als dit vooraf aan ons wordt gemeld (zie hieronder), maar dit is niet verplicht;
- Zorg ervoor dat de verpakking van het product netjes blijft. Dus hier niet op schrijven, niet met duct tape in de weer gaan of andere zaken die de verpakking beschadigen. Gebruik bijvoorbeeld een omdoos waarin het product in de originele verpakking wordt teruggestuurd. Indien een verpakking beschadigd is (of ontbreekt) kunnen wij hier kosten voor in rekening brengen.
- Retourzendingen moeten voldoende gefrankeerd zijn en niet onder rembours, anders worden ze geweigerd.
Let op: Je bent zelf verantwoordelijk voor het terugsturen. Als de retourzending kwijt raakt of als het product kapot gaat tijdens het transport kunnen wij hier niets aan doen. We raden je dan ook aan het product in de zelfde verpakking terug te sturen als waarin je het van ons hebt ontvangen en in het geval van een pakket je tracking-code goed te bewaren.
Als je gebruik wilt maken van onze 14 dagen "Niet goed? Geld terug!"-garantie is het fijn als je vooraf even contact met ons opneemt. We horen graag de volgende dingen van je:
- Om welk product het gaat;
- Wat het order- of factuurnummer is;
- Of je het product wilt ruilen of dat je het geld terug wilt;
- Indien je je geld terug wilt: wat je rekeningnummer is;
- Wanneer je het product terugstuurt en met welke vervoerder.
Hoewel je geen reden voor het terugsturen op hoeft te geven horen we toch graag wat er niet goed is. We vinden het namelijk belangrijk dat onze klanten tevreden zijn!
Bij retourzendingen mag je het Europese modelformulier voor herroeping, wat je hebt ontvangen in bijlage 1 van onze Algemene Voorwaarden, gebruiken maar dit is niet verplicht.