Verzendkosten
Voor het versturen van de bestellingen werken we samen met verschillende vervoerders. De bezorging van pakketten wordt doorgaans verzorgd door PostNL. Palletzendingen worden verwerkt door onze pallettransporteur.
Wij hanteren de volgende verzendkosten:
Verzendmethode: | Verzendkosten: | Bij bestellingen vanaf € 50,- |
Afhalen | Gratis | |
Pakketpost | € 6,95 | € 4,95 |
Palletzending * | € 75,- | |
Pakketpost België | € 8,95 | € 6,95 |
Pallet België * | € 90,- | |
Pakketpost Duitsland | € 9,95 | |
Pallet Duitsland * | € 225,- | |
Pakketpost Frankrijk | € 17,95 | |
Pallet Frankrijk * | € 375,- | |
Pakketpost Luxemburg | € 17,95 | |
Pallet Luxemburg * | € 195,- | |
Pakketpost Italië | € 25,- | |
Pallet Italië * | € 395,- | |
Pakketpost Spanje | € 25,- | (enkel vasteland) |
Pallet Spanje * | € 395,- | (enkel vasteland) |
Bij het toevoegen van een product aan de winkelwagen wordt automatisch de voordeligste verzendmethode geselecteerd.
Verzendkosten worden doorberekend op basis van het aantal benodigde zendingen: Als er bijvoorbeeld twee pakketten nodig zijn om je bestelling te leveren worden betaal je ook twee keer pakketpost. Dit geldt ook bij enkele grote en/of zware producten (XL pakket).
Voor jou als klant wordt altijd automatisch de meest voordelige verzendmethode die mogelijk is geselecteerd. Daarnaast is het maximale tarief wat we doorberekenen voor de verzending 1 keer pallettarief. De kosten die hier bovenuit komen nemen wij voor onze rekening, dus als je 3 pallets bestelt betaal je toch maar voor 1 palletzending.
* Bij deze verzendmethoden wordt de bestelling met een vrachtwagen bezorgd. Als je een specifieke wens hebt qua afleverdatum, op werkdagen, kun je hierover contact met ons opnemen. Anders plannen wij de levering gewoon z.s.m. in en ontvang je per e-mail informatie over het volgen van de zending bij de transporteur.
Let op: Indien de chauffeur bij palletzendingen met de vrachtwagen voor de deur staat, niemand thuis aantreft en de bestelling ook niet bij de buren neer kan zetten worden de verzendkosten voor de tweede levering nogmaals in rekening gebracht! Houd de TrackTrace informatie dus goed in de gaten en zorg dat de zending gewoon kan worden bezorgd.
PostNL doet 1 afleverpoging, waarna het pakket binnen 7 dagen bij het dichtstbijzijnde pakketpunt kan worden afgehaald.
Wordt een pakket niet afgehaald en komt het daardoor retour of heb je een verkeerd adres opgegeven en moet het pakket daardoor opnieuw worden verzonden? Dan nemen wij geen deel van de verzendkosten voor onze rekening maar betaal je gewoon de daadwerkelijke retour- en verzendkosten. Zie voor de huidige tarieven de website van PostNL.
Direct bij een PostNL pakketpunt laten afleveren?
Het is mogelijk om je pakket direct bij een PostNL pakketpunt af te laten leveren. Klik hiervoor op de knop "Verstuur naar pickuppoint" onder je adresgegevens en selecteer het gewenste PostNL pakketpunt. Je ontvangt de TrackTrace code per e-mail en je kunt het pakket afhalen bij het pakketpunt.
Een pakket laten versturen naar een PostNL pakketpunt kost uiteraard hetzelfde als versturen naar een normaal adres. Een pakket moet binnen een week worden opgehaald bij het PostNL pakketpunt.
Kleine ordertoeslag
Bij bestellingen onder de € 20,- berekenen wij een kleine ordertoeslag van € 2,95. Dit doen wij niet omdat wij kleine bestellingen niet waarderen, maar omdat wij bij kleine bestellingen in verhouding teveel moeten bijleggen op o.a. de alsmaar stijgende kosten voor verzending, verpakking, transacties en personeel.
Het is niet onze insteek om producten met verlies te verkopen, dus om kleine bestellingen toch mogelijk te houden wordt de kleine ordertoeslag berekend. De alternatieven zouden een minimale orderwaarde of sterke prijsverhogingen voor kleine producten zijn, een kleine ordertoeslag die alweer bij een laag bedrag vervalt is dan een betere oplossing.
Door extra producten in de winkelwagen te plaatsen kun je de kleine ordertoeslag vermijden.